حواشی دیداربانکی مون !
اسماعیل هوشیار اسماعیل هوشیار


بان کی‎مون به دیدار خامنه‌ای رفت و از او انتقاد کرد.....که چرا ندا را توی خیابون کشتی ؟ بهتره یواشکی بکشی !

این دیدارها به وسیله جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد و از معاونین سابق وزارت خارجه آمریکا همراهی می شد. بانکی در دیدار با خامنه ای گفت که او به این دلیل به تهران آمده است که به "قدرت گفت و گو" اعتقاد دارد. خامنه ای هم گفت : اعتقاد دارد که تا 100 سال دیگرباید فقط گفتگو کرد .....


بان کی مون، دبیرکل سازمان دولتهای متحد که برای حضور در اجلاس دیکتاتورها و اراذل غیرمتعهد در تهران به سر می برد، پس از دیدار با رهبر و رئیس جمهور اسلام در نشستی خبری به خبرنگاران گفت که نگرانی ها خود درباره "همه چیز" با مقام های اسلامی در میان گذاشته است.  راستی این " همه چیز " از نظر دانکی جون چیست و از نظرحکومت اسلامی چیست ؟ 

 
دیدار دانکی خان با خامنه ای ؛ درشرایط منطقه ای و جهانی به یک دلگرمی کاذب شبیه است و نه حل تضادی مشخص ....! نامه های اوباما به خامنه ای ، دراوج سرکوب جنبش مردم درخرداد 1388هم از همین جنس بود . نامه های اوباما به خامنه ای پیام مشخص سیاسی داشت و آن هم حمایت بی دریغ غرب از حکومت اسلامی و تشویق حکومت به سرکوب مردم ! آن موقعها هنوز بهارموسوم به عرب شکل نگرفته بود. غرب دروحشت و نگرانی از حضورموثرعنصراجتماعی درخیابان ؛ پروژه بهارعرب را استارت زد .
 
این آخرین تلاشها برای متقاعد کردن حکومت اسلامی درجهت تحولاتی مهارشده درایران ؛  به عنوان آخرین قدم تحولات خاورمیانه بزرگ است. بانکی مون و بقیه سران رذل حکومتی به عنوان جنبش عدم تعهد ، شرایط سیاسی و منطقه ای را میفهمند . دانکی مون و بقیه فقط نگران قیمتی هستند که دراین مسیرممکن است به آنها تحمیل شود . تمام اینها را مردم و جامعه ایران درک میکند . عدم مشروعییت سیاسی و اجتماعی این حکومت ازطرف مردم ایران موضوع نگران کننده ، هم برای حکومت اسلامی و هم غرب است . این آتش زیرخاکستر باید با کمی فضای بازمهارشود ! چیزی که حکومت اسلامی ازآن تا به حال سرباززده است و غرب هنوز برآن اصرار میورزد !
 
درشرایطی که تحریمهای همه جانبه ازطرف غرب دست و پای حکومت اسلامی را بیشترازگذشته ، بسته است . بازیها و مانورهای حکومت اسلامی درمنطقه روز به روز محدودترمیشود ، حکومت اسلامی درایران ، هدف بعد از اسد و سوریه را تشخیص داده است . یک جنگ مستقیم نظامی درداخل ایران را تا به حال همگان از آن پرهیزکرده اند . سوریه و جنگ فعلی تبدیل به میدان مانورسیاسی این اراذل حکومتی شرقی و غربی شده است . انتخابات امریکا درژانویه 2013 ، یک سرفصل تاثیرگذاراست که درانتخابات بعدی حکومت اسلامی تاثیرش را باید دید . اجلاس غیرمتعهدها و دیداربا خامنه ای ؛ از طرف هرکسی که باشد مشروعییت نمی آورد ؛ بلکه درکادرسیاست همیشگی چماق و هویج غرب ، یکی از مشوقهای تکراری و بی حاصل برای حکومت اسلامی است .
 
 شرایط به به عقب برنمیگردد . چنین دیدارها و اجلاسهایی فقط جواز سرکوب وقتل  ندا و مردم ایران است . آن گلوله ای که سینه ندا و بقیه آزادیخواهان را طی 33 سال گذشته شکافته است ، تطهیرکننده اش همین اراذل حکومتی و دانکی ها هستند که امروز نشسته اند دورهم در تهران . بازی اتمی غرب و بحثهای تکراری سالیان گذشته ؛ مذاکرات تخمی ؛ اظهارات تهدید آمیزبلوفی  ، همه و همه .....فشارش را مردم ایران باید تحمل کنند و این را تاریخ ایران فراموش نمیکند . 
 
 
 
 
 

September 1st, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی